დავალება 1 : ესსე
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის
მეცნიერებისა და ხელოვნების ფაკულტეტის
დაწყებითი სკოლისა და სკოლამდელი აღზრდის მეორე კურსის სტუდენტი
მარიტა ბიბლაია
სასწავლო პროექტები და საინფორმაციო ტექნოლოგიები
ლექტორი : პავლე თვალიაშვილი
ესსე
თემა: პედაგოგის თვითგანვითარება ისტ–ს გამოყენებით და მის გარეშე
თბილისი
2012 წ
ნათქვამია, რომ „სწავლა სიცოცხლის ბოლომდეა“. ადამიანი თავისი ცხოვრების მანძილზე უნდა მიისწრაფოდეს თავისი ცოდნის გაღრმავებისკენ და გაუმჯობესებისკენ. განათლება ისეთი სფეროა, სადაც ხშირია სიახლეები. პედაგოგს კი მოეთხოვება, როგორც უკვე არსებული ინფორმაციის კარგი ცოდნა, ასევე მეცნიერების თანამედროვე მიღწევების შესწავლა.
პედაგოგს თვითგანვითარებისთვის მრავალი საშუალება გააჩნია, როგორიცაა, მაგალითად: საკითხავი მასალა, ტრენინგი, სემინარი, ლექცია, კონფერენცია, დისკუსია და ბევრი სხვა. ეს ყველაფერი მისაწვდომი ხდება ინფორმაციულ–საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მეშვეობით. ინტერნეტ სივრცეში სასურველი ინფორმაციის მოპოვება შედარებით მარტივია, ვიდრე მის გარეშე. დავუშვათ, პედაგოგს არ გააჩნია საკმარისი ინფორმაცია კლასის მართვის ტექნოლოგიებზე. პრობლემის ანალიზის შემდეგ, მას შეუძლია სხვადასხვა წიგნებისა და საინტერესო ლიტერატურის მოძიება ინტერნეტში, ტრენინგების გავლა, კონფერენციებზე დასწრება. მაგრამ შეიძლება ისეთი წიგნი აღმოჩნდეს საჭირო, რომლის ელექტრონული ვერსია არ არის და მოგვიწიოს ბიბლიოთეკაში გასვლა. უმთავრესი მნიშვნელობა აქვს არა იმას, რომ მასწავლებელს შეუძლია თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენება, არამედ იმას, უწყობს თუ არა ხელს განვითარებაში ამის გამოყენება. ამ მაგალითიდან ჩანს, რომ თანამედროვე ტექნოლოგიების მეშვეობით სწავლა არის მრავალფეროვანი, მრავალფეროვნება კი დაინტერესებას უწყობს ხელს.
გამოცდილების გაზიარება არის ერთ–ერთი საუკეთესო საშუალება თვითგანვითარებისათვის, როდესაც შენს ნაშრომს უზიარებ კოლეგებს და ღებულობ შეფასებას, კრიტიკასა და რჩევებს მათგან. ამ ინფორმაციის გაანალიზება გვაძლევს საშუალებას გავაუმჯობესოთ ჩვენი ცოდნა და გადავიდეთ განვითარების ახალ ეტაპზე.
ასევე პროფესიონალურ განვითარებაში ხელს გვიწყობს IEARN–ი. ეს არის საერთაშორისო საგანმანათლებლო რესურსების ქსელი. იქ შეგვიძლია ვიპოვოთ სხვადასხვა კვლევა, ონლაინ კურსები, პრეზენტაციები. ასევე ეს საიტი იმით არის კარგი, რომ შეგვიძლია დავუმეგობრდეთ უცხოელ პედაგოგებს და გავცვალოთ ინფორმაცია.
ახლა, ყველგან, განსხვავებულ პირობებში, ყველა ასაკისა და პროფესიის ადამიანები, მუდმივ სწავლის რეჟიმში არიან და ქმნიან XXI საუკუნის თვითგანვითარებად საზოგადოებას. მოსწავლეების უწყვეტი სწავლების გზა, პარალელურია პედაგოგების უწყვეტი სწავლების გზისა. სწავლა მოდის ყველგან და ყველასგან, ჩვენ უბრალოდ უნდა ავუღოთ ალღო.
დავალება 2 : კვლევა
კვლევა ჩატარდა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის F კორპუსის unifood–ში.თემა : რასთან ასოცირდება, თქვენთვის, შოკოლადი?
პრაქტიკული სამუშაი
ქიმ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია ელემენტების, ატომებისა და მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• თვალსაჩინოების სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით აღწერს და ადარებს ერთმანეთს ელემენტსა და ატომს;
• ამოიცნობს ზოგიერთი ელემენტის სიმბოლოს; განასხვავებს ერთმანეთისგან ელემენტებს, ნაერთებსა და ნარევებს;
• იყენებს ნაწილაკოვან მოდელებს და აღწერს ელემენტების ურთიერთქმედებისას ახალი ნივთიერებების წარმოქმნის პროცესს;
• აღწერს ელემენტებს შორის განსხვავებას გარეგნული ნიშნებისა და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით; ადარებს ერთმანეთს ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპებს;
• აგროვებს სათანადო ინფორმაციას და აკავშირებს ელემენტის სახელწოდებას მის აღმოჩენასთან ან სხვა ფაქტებთან.
შესაფერისი თვალსაჩინოება – იხილეთ ბმულზე
Комментариев нет:
Отправить комментарий